iklan

Tuesday, July 31, 2012

Penyakit kelamin..HERPES SIMPLEX


Arini aku nk kongsi ngn seme sejenis penyakit yang dikenali sebagai HERPES SIMPLEX.. aku pernh terkena penyakit ni agak lama dan aku langsung tak sedar yng aku mengidap salah satu penyakit kelamin yang aku rasa ramai orang tak thu yang penyakit ni agak berbahaya, mari aku terangkan sedikit. Herpes ataupun Herpes Genital ialah sejenis penyakit kelamin yang disebabkan oleh virus simpleks herpes (HSV), sejenis VIRUS yang menjangkiti mulut, kulit, termasuklah organ pembiakan. Virus ini menyebabkan kulit melepuh dan sakit-sakit. Ia masih tidak dapat diubati tetapi dapat dikawal. penyebaranya cukup mudah iaitu melalui
  • Berkongsi perkakas makan
  • Bercium dengan mereka yang mengalami ulser(cold sore)
HSV 2 pula disebar melalui hubungan seks. 
VAGINA, ORAL dan DUBUR

Virus ini boleh disebarkan kepada orang lain walaupun tiada ulser di bahagian kemaluan.
hurm...tandanya pula adalah 
  • Gejala timbul antara 3 sampai 10 hari setelah berhubungan intim dengan penderita penyakit ini
  • Gejala awal muncul seperti lecet yang kemudian terbuka menjadi lubang kecil dan berair. Dalam 5 sampai 10 hari gejala hilang
  • Virus menetap dalam tubuh dan dapat timbul lagi pada bila-bila masa
  • Wanita kerap kali tidak sedar bahawa ia dijangkiti herpes karena lecet terjadi di dalam vagina
 Macam aku lak timbul kutil atau birat di tepi bibir skali tgok mcm elergik. tpi slpas aku wat pemeriksaan doktor baru aku thu yng aku mengidap herper simplex. aku diberi ubat yng aku perlu makan setiap 4 jam sekli.. dan harga ubat tersebut RM130.00.. agak mahal tpi berbaloi. kata doktor ubt tersebut mampu mengawal jangkitan dlm masa 7 tahun. aku diberi dua jenis ubat, satu tablet n satu lagi krim sapu.. alhamdullah penyakit tu cm dah tak de.. nak tgok contoh penyakit yang aku alami tu. aku kepilkan di sini..

99 comments:

  1. salam puan.
    saya juga mempunyai simptom yang hampir sama.
    macam mana nak berhubung dengan puan untuk bertanyakan masalah ini?
    melalui emel mungkin

    ReplyDelete
  2. Puan,boleh bg email puan utk bhubung lebih lanjut.tq

    ReplyDelete
  3. Salam.boleh bg email.?mgkin boleh bhubung.

    ReplyDelete
  4. salam,boleh bagi nama ubat atau klinik mana yang puan pergi?email sy fairuz@masjidnegara.gov.my

    ReplyDelete
  5. Puan mintak tolong email kn saya nama ubat dan clinic yg puan pergi...
    tlg emaik kn di maeljaafar@gmail.com
    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum tuan.. boleh bagi no whatsapp tak?

      Delete
  6. ow ya ia juga boleh berjangkit apabila bahagian sensetif kita mengalami jangkitan kuman.. sya refer klinik famili (dr hajar dan rkn2) j-01-06, jln ppk 1, taman kinrara town centre, seksyen 3, puchong, selangor.. te/fax 03-80704538

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dptkan email puan tak?
      Tq

      Delete
    2. Salam puan,boleh sy tahu slps dijangkiti hsv yg pertama tu,adakah puan ade kene jangkitan ulangan dlm tempoh 7thn dr 1st jangkitan puan?
      Adakah virus ni mgakibatkan tidak boleh mgandung?
      Terima kasih

      Delete
  7. Salam puan, boleh saya dapatkan email Puan? I need your help..thank u. My email p_mischa@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Mohd Mat: sya kurang fahm soalan anda.. begini sya kerap mengalami angkitan dlm setahun 2,3 kali jangkitan terjadi.. ia bermula apabila ada rasa gatal dibhgian sensitif n kita garu di mulut or mane2 tempat, itu slh satu punca ia berjangkit, tpi alhmdllah sejak saya ambil ubat tersebut rasa gatal tiada n saya langsung takde jangkitan herpes simplex lagi.. saya da ambil ubt tersebut hampir setahun lebih.. n saya dah ada ank sekrg..jgn biarkan penyakit tersebut berlarutan bimbang ia memudaratkan kshtan anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maafkan saya jika puan tidak faham.
      Pasal tidak boleh mgandung tu mksd sy adakah adanya virus dalam bdn kita or pasangan kita ada beri kesan kepada boleh mgandung atau tidak.tq.
      Lagi satu ubat apa yang puan dapat dari klinik
      Hajar tu?

      Delete
    2. Ubat dari klinik hajar dapat kawal selamat 7thn?

      Delete
    3. Assalamualaikum … Puan saya perlukan bantuan boleh puan bagi email 😭

      Delete
    4. Maaf la blog sya dh lama tk aktif.. Boleh contact sya d fb mek murni biliscious..

      Delete
  9. Salam Puan,dari apa yg saya baca,herpes simplex type-2(HSV-2) ni selalunya menyerang bahagian sensitif & ia berbentuk seperti bintil2 kecil..ia akan kekal dormant unless ada something yg boleh trigger virus ni utk jadi aktif balik (during skin-to-skin contact activity etc)..so,saya ada beberapa soklan,lepas puan ambik ubat tu,bintil2 tu pun hilang sekali ke?berapa kerap puan ambik ubat tu,maksud saya utk tempoh setahun?and lepas sembuh,puan masih ambik ubat tu?xde masalah langsung lepas ambik ubat tu ke even utk mengadakan hubungan kelamin dgn pasangan?sebab saya khuatir penyakit tu akan berjangkit dgn pasangan..mohon pencerahan.tQ.

    ReplyDelete
  10. Saya ambik ubt tu cuma skli shja.. Alhmdllah tiada jangkitan pada psngan.. Ubt tersebut dpt mngawal herpes dlm tempoh 7thun utk satu kli pgnmbilan ubt.. Hrus diingat pnyakit ini hanya dpt dikawl tpi tidak dpt diubati so cepat2 jumpa doc binbng skit bertmbh teruk

    ReplyDelete
  11. Mohd mat: saya da tak ingt ubt ape yg sya ambil.. Sila rujuk doctor n jgn malu2... Sya mngalami skit tsebut sblm sya berkahwin.. Ia bukn juga dsebabkan hubgn klamin tpi ia boleh berpunca dri pnjgaan bhgian intim.. Alhmdllah suami tiada jangkitan skrg n sya da ada baby..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih byk2 puan.
      Mungkin klinik yg puan maklumkan tahu ubat apa.
      Tq ye.

      Delete
  12. Salam.... Kat atas Puan ada tulis ubat dari Dr tu dapat mengawal selama 7 tahun.....adakah maksudnya, mengawal dari berjangkit kepada orang lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengawal dr parah coz herpes tidak dapt diubati cuma dapat dikawal..

      Delete
  13. salam...ada ubat tak utk tahan sakit, pedih n perit akibat melepuh d bah kemaluan yg d sebabkan oleh herpes nie? please advise...ada tak ur email utk bkongsi cerita

    ReplyDelete
    Replies
    1. ila: sya pun bukn pkar cuma ada pglmn mngidap penyakit ni.. sya tiada lepuhan di kemaluan cuma timbul bintil di bibir cm dlm gambr.. cuma rasa gatal ada la.. ubat yg saya mkn tu alhmdulillah mnghilangkn gatal tsebut

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Puan. Kalau pihak perempuan yg menghadapi penyakit ni mkne nya berpunca dpd pihak lelaki lah kan? Tp pihak lelaki berpunca dpd mana pulak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyakit ni ada 2 pnca.. satu laki.. satu pngan mangkuk n gelas yang makan diluar

      Delete
  16. Tgh mula treatment untuk herps...Doktor suh mkn pil 5 jam sekali..Mmg emosi rasa terganggu sgt

    ReplyDelete
  17. Doktor bagi pil acyclovir...mkn tiap 5 jam..... Mmg rasa terganggu sgt...sbb Mmg hanya dgn pasangan je ..bkn rambang... apakah dpt dari dia..atau Mmg akibat sbb lain..... harap dpt sembuh....untuk kebahagiaan kami ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai akak. Mcm mna nak contact akak. Sy ada benda nk tny & kongsi

      Delete
  18. assalam puan sy mungkin mngalami pnyakit ini sbb masih awal lg . boleh puan email sy aiyshah246@gmail.com

    ReplyDelete
  19. assalam puan sy mungkin mngalami pnyakit ini sbb masih awal lg . boleh puan email sy aiyshah246@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. acic 800 tablet ( hexal ) pegi check darah lifa

      Delete
  20. assalam puan sy mungkin mngalami pnyakit ini sbb masih awal lg . boleh puan email sy aiyshah246@gmail.com

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. As salam, ada sesiapa yg ada dptkan nama anti viral yg dgunakan puan hasayu? Mohon bantuan.

    ReplyDelete
  23. As salam, ada sesiapa yg ada dptkan nama anti viral yg dgunakan puan hasayu? Mohon bantuan.

    ReplyDelete
  24. salam. cari lah ubat acic 800 tablet ( hexal ) . penyakit ni hampir 70% rakyat malaysia ada. jgn kita rasa ulcer tuh hanya sakit biasa2. kadang2 itu petandanya.. jgn stress pada yang terkena. saya pn tak lakukan apa2 pn..tdo ngn pempuan lg lah..tp ada jugak bnda ni.. doc ckp melalui pingan or gelas yang kita makan dikedai.. bnda ni tada masalah apa2.. herpis ni sejenis pnyakit yg tak aktif jika dirawat. ubat tuh saya dapat dari klinik berharga 245. Doc ada pesan bnda ni just lupakan sbb tak akan bawa apa2 pn kecuali tdak dirawat. lagi satu jgn menderma darah ya pada herpis.. kesian orang lain. saya pun tak tau apa pncanya.. angaplah dugaan. asalkan hiv aids siflis tak kena sudah.. jgn ragu2 untuk bersetubuh ngn isteri . kalau ada baca boleh lahirkan anak cacat lah apa lah sebenarnya itu 1 dlm sjuta. kalau dirawat tda masalah. cpt2 wat blood test k. In sha allah..jgn strss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Danilo... boleh berikan nama klinik & alamatnya juga nama Dr yang merawat... terima kasih atas bantuan...

      Delete
  25. salam. cari lah ubat acic 800 tablet ( hexal ) . penyakit ni hampir 70% rakyat malaysia ada. jgn kita rasa ulcer tuh hanya sakit biasa2. kadang2 itu petandanya.. jgn stress pada yang terkena. saya pn tak lakukan apa2 pn..tdo ngn pempuan lg lah..tp ada jugak bnda ni.. doc ckp melalui pingan or gelas yang kita makan dikedai.. bnda ni tada masalah apa2.. herpis ni sejenis pnyakit yg tak aktif jika dirawat. ubat tuh saya dapat dari klinik berharga 245. Doc ada pesan bnda ni just lupakan sbb tak akan bawa apa2 pn kecuali tdak dirawat. lagi satu jgn menderma darah ya pada herpis.. kesian orang lain. saya pun tak tau apa pncanya.. angaplah dugaan. asalkan hiv aids siflis tak kena sudah.. jgn ragu2 untuk bersetubuh ngn isteri . kalau ada baca boleh lahirkan anak cacat lah apa lah sebenarnya itu 1 dlm sjuta. kalau dirawat tda masalah. cpt2 wat blood test k. In sha allah..jgn strss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me.danilo..boleh bg tau clinic mana nak dptkan ubat tu tak...saya risau...saya tk pnah mndpt rwtan....thun lepas tk pnah jd outbreak...minggu lepas bru je jadi...kna kt bibir...hope tuan boleh membantu saya ....naj thu clinic mna je

      Delete
    2. Mcmne nk mnghubungi tuan sbb saya nk tanya cara2 tuk mengawal penyakit herpes ni dari terkena org lain atau kluarga

      Delete
  26. salam puan, saya nak bertanyakan, anak dilahirkan tada masalah apa2 ke.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mr danilo. Ubat yg disebut berkesan untuk virus herpes simplex atau herpes genital ya? Kalau tak keberatan boleh emel sy di misslunar8@gmail.com
      Terima kasih.

      Delete
    2. Saya dah ank 2. Alhmdllh sihat dan cergas..

      Delete
  27. As salam mr danilo, ada sesuatu yg ingin saya kongsikan, mohon mr danilo buzz sy d jengat_artroom@yahoo.com..

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum semua...herpes ada penawar...cari minyak kelapa dara
    ..extra virgin coconut oil minum 2 sudu pagi 2 sudu malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya da cuba..tp masih dlm proses nak tahu keberkesanan dia sbb sy dpm setahun lebih 10 kali terinfeksi

      Delete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Insyaallah makanlah kapsul minyak kelaa dara,2 kapsul sahaja sehari. Semoga jadi asbab kepada kesembuhan dengan izin Allah.

    ReplyDelete
  31. assalamualaikum semua rakan2..sy tidak tahu sebelum ni positif hsv2..sehingga lah april lalu sy membuat blood test hsv2 igm igg dgn indeks 8.0
    Hampir Setahun..Setelah berulang kali dan sangat kerap sy menjadi stress...sampai sekarang pelbagai jenis obat n herbal sy gunakan tetapi masih kerap jugak timbul ruam2 merah dibahagian kemaluan..sy berharap ada ubat yg mampu mengawal gejala ini dari terus kerap menimbulkan luka ini kerana ia sgt menganggu kehidupan seharian sy..jika ada yg sudi berkongsi ilmu atau pengalaman boleh email sy di ayienamendez@gmail.com
    tq semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila stress lagi senang n cepat dia kluar bro..so jgn stress ya..

      Delete
  32. Virus Herpes ni boleh dilemahkan dgn pengambilan makanan yg sihat gan juga gaya hidup yg sihat.. Saya pengidap penyakit ni dah 3 thun lebih..2 tahun juga saya merana ulang alik klinik dan dlm tempoh dua thun tu juga saya makan ubat antiviral yg Doktor syorkn dan juga pernah amik injection byk kali..kos injection sgt laa tggi skali inject 350 coz ubat pun boleh tahan gak tp virus tu still active apabila saya stress dah juga time saya demam... Alhamdulillah, berkat usaha dan bantuan dari Allah, pada awal thun lepas virus tu mcm dah xbrapa active sejak saya consume supplement utk menguatkn imunisasi badan saya...tp kdg2 saya ada juga rasa mcm sakit bdn mcm virus tu nk keluar tp dia xboleh kluar sebab saya dah jmpa firewall utk halang dia dri kluar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh sy tahu contoh supplement untuk kuatkan system imune badan? Terima kasih

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Moga tuan cepat sembuh. Cuma jgn terlalu stress. Amalan hidup sihat jugak mampu mnghalang virus tu dri mnular teruk. Alhmdllah saya dah ada 2 org ank.

      Delete
    4. Bole share tak apa jenis suppliment tu? terima kasih..

      Delete
  33. apa firewall tu abang sam share la

    ReplyDelete
  34. assalamualaikum ada terbaca satu produk di internet..4life tf plus advance..siapa pernah menggunakan produk ni..jika ada adakah berkesan dgn pengambilan ubat ini..

    ReplyDelete
  35. Tf pluss advange mmg bagus... terutama kpd pesakit kronik... kakak saya pesakit breast cancer slps operate dia amal mkn tf ni..alhamdulillah spnjg dia kene kimo dia sentiasa cergas x nmpk mcm pesakit cancer. Tp utk HSV ni not sure

    ReplyDelete
  36. Saya pon bru smlm dpt tahu saya merupakan pesakit HSV. Nk try mkn TF hrp2 btul2 mujarab...x sanggup nk hadapi kesakitan... akibat HSV... ni 1st experience sgt2 sakit bila nk kencing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Email aznanpharmacy@gmail.com

      Delete
    2. Hai akak. Mcm mana nk contact akak. Sy ada bnda nk tny pasal sakit yg sama.

      Delete
    3. mcm mna hasil suppliment TF tu pn? ok tak. mohon pencerahan.

      Delete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. Adakah penyakit herpes bole brjangkit melalui kolam? Sbb sy baru berkahwin dan trdapat sedikit luka dibahagian intim. Sehari slepas mandi kolam terus rasa pedih dan naik biji-biji seolah-olah jerawat/ulser yg menyakitkan. Doc bg ubat makan anti-virus dan bukan ubat sapu sebab katanya masih peringkat awal. Adakah jika selepas ulser pulih nnt sy boleh berhubungan intim sperti biasa dgn pasangan atau perlu buat ujian darah di klinik dahulu untuk pastikan sy benar2 pulih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya terkena penyakit ni sebelum kahwin. Rasanya kalau puan dah kembali sihat n takde bintil2 n dah mkn ubat takde mslh kot.

      Delete
  39. Bonjour Ă  tous, je suis Angus, je suis ici pour tĂ©moigner de l'excellent travail que le Dr Sagbo a fait dans ma vie avec l'aide de sa mĂ©decine traditionnelle Ă  base de plantes. J'ai souffert de l'herpĂšs gĂ©nital pendant des annĂ©es, j'ai cherchĂ© des solutions pour le guĂ©rir, Ă©tĂ© Ă  diffĂ©rents hĂŽpitaux aucun n'a guĂ©rir seulement la mĂ©decine pour dĂ©primer, je gaspillais juste l'argent. Je prenais mes mĂ©dicaments pour soutenir ma vie et rĂ©duire les douleurs. Ce jour-lĂ , ma soeur m'a tĂ©lĂ©phonĂ© pour dire qu'un de ses amis qui souffrait d'herpĂšs gĂ©nital avait Ă©tĂ© guĂ©ri par le Dr Sagbo, un phytothĂ©rapeute. MĂȘme si j'Ă©tais un peu douteuse, elle m'a encouragĂ© Ă  essayer le Dr Sagbo. Elle m'a aidĂ© Ă  avoir son contact, je l'ai contactĂ© et je me suis expliquĂ© Ă  lui. Il m'a dit tout ce que je devais faire pour me permettre d'obtenir le mĂ©dicament Ă  base de plantes et immĂ©diatement j'ai fait ce qu'il a instruit. Et ici je suis aujourd'hui sain et sain sans aucun symptĂŽme d'herpĂšs ou de maladie. S'il vous plaĂźt suivez mon chemin afin que vous puissiez ĂȘtre guĂ©ri de ceux qui souffrent et des douleurs dures que vous affrontez.
    Contactez-le maintenant avec ces détails que je partage avec vous.
    Email..drsagbo6088 @ gmail.com
    Whatsapp .. + 2347019642881
    Et n'oublie pas de témoigner aprÚs que tu sois guéri comme je l'ai fait pour lui. Merci.

    ReplyDelete
  40. Nama saya Erin dari Phil, saya sangat senang menulis kesaksian ini tentang bagaimana saya mendapatnya
    menyembuhkan herpes genital 4 bulan yang lalu. Saya telah membaca banyak komen daripada beberapa orang yang telah sembuh HIV dan jangkitan virus lain oleh Dr.SAGBO tetapi saya mendapati sukar untuk mempercayai mereka kerana pengalaman masa lalu saya. Saya bingung dan tertekan, saya ingin tahu dan ingin mencuba Dr.Sagbo kemudian saya menghubungi beliau dengan e-mel drsagbo6088@gmail.com apabila saya menulis kepadanya, dia menjamin bahawa dia akan menyembuhkan saya sepenuhnya, saya takut dan saya merayu dengannya untuk membantu saya, dia menghantar ubat saya seperti yang dijanjikan dan meminta saya menjalani ujian selepas 20 hari mengambil ubat. Saya mengambil ubat dan pergi untuk ujian selepas selesai. Saya melakukan ujian darah sebulan yang lalu dan ia masih negatif untuk herpes dan semua titik ruam dan hitam pada badan saya hilang dan saya sembuh sepenuhnya. Jika anda mempunyai jangkitan virus, Herpes HSV-1 atau HSV-2, HIV, HPV, hepatitis B, diabetes, kanser, Chlamydia, asma,
    jangkitan vagina, untuk menulis Dr.SAGBO. Nombor WhatsApp beliau (+2347019642881)
    Saya tahu betapa meragukan anda boleh merasakan ini kerana ia berlaku kepada saya dengan banyak nasihat dan desakan yang baik dan buruk, tetapi sekarang saya memberitahu anda ada ubat untuk penyakit ini. Jangan tunggu terlalu lama

    ReplyDelete
  41. Adalah jelas beberapa pesakit HIV / KANKER telah diperhambakan kepada ubat antivirus dan lain-lain ubat Ortodoks hanya untuk membantu menindas virus dan bukan penawarnya. Saya telah menghidap virus itu sejak tahun 2012 sehingga saya diperkenalkan oleh blogger yang juga menceritakan kisahnya dalam talian tentang bagaimana dia sembuh dari Herpes Genital selepas menggunakan Perubatan Herba Dr Sagbo. Ini adalah setahun dan 2 minggu sejak saya diserahkan dari Herpes. Semua terima kasih kepada Tuhan kerana menggunakan Herbalist Agung ini untuk menyembuhkan saya. Saya telah berjanji untuk terus memberi penjelasan mengenai Dr Sagbo. Tolong kosongkan untuk berkongsi Masalah anda dengannya dan jangan lupa memberitahunya bahawa saya telah merujuk anda kepada Dia. Tulis dia di E-mel drsagbo6088@gmail.com atau whatsapp dia di +2347019642881.

    ReplyDelete
  42. Ada Siapa Yg Dah Cuba Rawatan Pengambilan Jamu Dr Sagbo Itu Tak..Boleh Share Result Dia..Masih Ragu2 ni sbb produk luar kan..kenal pun tidak..ada sape boleh menyakinkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi saya baru msg dr sagbo tu. mahaii nau harga herba dia . sebotol rm1650. sy pun ragu2 jugak sb orang luar kan.

      Delete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  44. Saya sedang mengalaminya..Allah je tahu sakitnya..boleh share tak kalau mkn ubat tahan sakit pon memanng tak jalan ke..??Menanggung kesakitan nie Allah je tahu...Plisss email norafandy@gmail.com

    ReplyDelete
  45. Saya sedang mengalaminya..Allah je tahu sakitnya..boleh share tak kalau mkn ubat tahan sakit pon memanng tak jalan ke..??Menanggung kesakitan nie Allah je tahu...Plisss email norafandy@gmail.com

    ReplyDelete
  46. Saya tidak tahu sebab mengapa sesetengah orang merasa sukar untuk mempercayai bahawa terdapat ubat untuk HERPES SIMPLEX, saya telah menderita herpes sejak 4 tahun lepas dengan teman lelaki saya tetapi hari ini saya gembira kerana saya sembuh dengan bantuan ubat herba Dr Diba yang menjadi penyembuh hebat kepada saya. Saya sedang melayari internet mencari bantuan apabila saya melihat testimonial yang dikongsi oleh orang-orang tentang bagaimana Dr DIBA menyembuhkan mereka daripada virus herpes dengan pelbagai jenis, saya amat memerlukan untuk mendapatkan ini
    rawatan tetapi selepas 4 tahun herpes herpes genital Dr Diba meletakkan senyuman ke wajah saya dengan ubat herba beliau. Saya sangat gembira hari ini bahawa kita mempunyai seseorang seperti penyembuh hebat di luar sana, jadi orang saya di luar sana dengan ramah menghubungi penyembuh hebat ini di alamat e-melnya: drsagbo6088@gmail.com. sila pastikan pekerjaan anda baik kerana ada orang di luar sana yang memerlukan ubat penyembuhan anda. anda boleh menghubunginya atau whatsApp nombornya +2347019642881

    ReplyDelete
  47. Saya mengidap herpes kemaluan beberapa minggu selepas saya bersetuju tidur dengan pasangan saya. Dia pergi bekerja apabila saya didiagnosis dan mengambil semua keberanian saya untuk memberitahunya. Saya tidak tahu apa yang dia fikirkan atau katakan, saya fikir dia akan membuang saya. Sambutan awalnya adalah "baik anda tidak mendapatkannya dari saya" sehingga sehari kemudian apabila dia memberitahu saya dia mengalami sakit yang dingin. Dr saya agak hairan tentang hal itu dan membuat keributan besar ini untuk melaporkannya kepada pihak berkuasa kesihatan untuk mendapatkan kebenaran untuk skrip saya. Untungnya ia adalah jenis HPV 1 yang dia katakan saya jarang ditanam pada alat kelamin anda tanpa ia tersebar di seluruh badan tetapi rasa sakit gatal itu banyak dan sakit. Sesetengahnya menasihati kami untuk menghubungi Dr Sagbo Diba yang kami lakukan, dia menghantar ubat herba kepada kami selepas kami memesan dan menggunakannya dengan sewajarnya yang ditetapkan selama 30 hari, yang akhirnya setiap gatal, ruam dan sakit sejuk hilang dan saya terkagum-kagum selepas dia diuji kita herpes negatif. (6 bulan sehingga sekarang saya tidak mempunyai sakit atau gatal yang sejuk sejak). Tetapi ia sangat menakutkan, saya melakukan perkara yang sama melihatnya di internet dan melalui kesengsaraan semata-mata! Saya masih belum memberitahu sesiapa, bahkan ibu saya dan saya hanya berharap saya tidak perlu mengalami kesakitan itu lagi! Kini tunang saya dan saya sering bercanda mengenainya sekarang, terutamanya apabila saya mahu saya mengingatkan dia bahawa dia mempunyai saya herpes !. Saya masih tidak selesa bercakap tentang pengalaman itu tetapi menulis artikel ini membuat saya merasa seperti itu tidak seburuk yang saya fikir ....
    Saya katakan kepada semua orang bahawa Dr Sagbo Diba adalah satu-satunya yang menyembuhkan penyakit ini, tidak membuang masa untuk menghubungi beliau seperti yang kita lakukan. Sekarang kita hidup dengan baik dan gembira semua terima kasih kepadanya.
    E-mel ..... drsagbo6088@gmail.com
    Whatsapp ...... + 2347019642881

    ReplyDelete
  48. Saya tidak pernah percaya bahawa terdapat ubat untuk Herpes Genital sebagaimana yang dikatakan oleh doktor Bahasa Inggeris. Menghadapi begitu lama sejak 2013 dalam kesakitan dan ruam untuk mengetahui sama ada terdapat ubat, teruskan mencari di internet sehingga saya bertemu dengan doktor herba kuat ini, Dr Sagbo yang memberitahu saya bahawa ia telah menyembuhkan, saya tidak menunggu supaya saya mengarahkan ubat herba dan digunakan sebagai dia memberitahu saya, di sini saya 3 bulan sehingga kini tiada tanda ruam dan sakit dan saya telah diuji herpes negatif. Sekiranya anda menderita dari virus herpes dari mana-mana jenis sila jangan teragak-agak
    untuk menghubungi dr sagbo diba. dia mempunyai ubat untuk virus itu.
    alamat e-melnya ... drsagbo6088@gmail.com
    his whatsapp ... + 2347019642881

    ReplyDelete
  49. Hey tony! Nama saya Julia, terima kasih atas ketenangan maklumat yang anda bagikan mengenai Dr. Iyabiye mengenai penyembuhan hepatitis, dia dalam keberkahan saya menghubungi dia dan saya sembuh selepas memohon rawatannya. Beliau menghantar saya ubat melalui khidmat kurier DHL yang mudah untuk saya dapatkan dan mengambil ubat selama 4 minggu dan saya pergi ke hospital selepas itu untuk ujian dan negatif. Saya datang ke sini untuk memberitahu anda bahawa anda betul-betul di mana-mana ubatnya, semuanya baik dengan saya sekarang. Terima kasih banyak - banyak. Hanya sekiranya ada sesiapa di luar sana yang ingin menghubunginya, di sini adalah kenalannya: iyabiyehealinghome@gmail.com Panggilan / Whatsapp: +2348072229413

    ReplyDelete
  50. 3 Tahun Da Mengidap Hsv2 Keadaan masih sama..kawan2 kongsikan bersama email sy apa yg terbaik korg lakukan kanjozuka86@gmail.com

    ReplyDelete
  51. apa jenis supplement yang diambil tu? mohon share

    ReplyDelete
  52. Satunya cara adalah dengan membunuh virus itu dari dalam tubuh. Caranya adalah dengan melemahkan virus dan buat birus tersebut dalam keadaan terbuka.

    Caranya adalah dengan meng oksigenkan badan melalui pemakanan yang betul.

    Kenapa oxygen? Kerana virus,kuman atau bakteria penyakit tidak boleh hodup diluar badan manusia. Dengan kata lain, mereka akan mati apabila terkena oxygen.

    Jadi caranya adalah dengan membuat badan menghasilkan oxygen yang tinggi.

    ReplyDelete
  53. I need guide line regarding herpes type 1 and 2 how to ride off or make less percentage...pls help me

    ReplyDelete
  54. Hi semua, saya nk kongsi pengalaman sebagai pesakit herpes ni. Smoga menjadi pengajaran buat semua.

    Mula-mula kena tu memang rasa nak bunuh diri dan masa depan terasa gelap. Tapi sekarang dah setahun lebih menghidap penyakit ni, alhamdulillah dah boleh terima kenyataan dan teruskan hidup.

    Buat yang terkena penyakit ini, jangan anggap hidup dah berakhir. Anggaplah ini penghapus dosa kita di dunia jadi kita bebas hukuman di akhirat nanti insyallah.

    Mula-mula memang tak dapat terima kenyataan dan putus asa pada hidup. Tapi yakinlah semua akn baik-baik sahaja.

    Boleh cuba ambil supplements omega fish oil produk dari amway sebiji setiap hari. Harga lebih kurang rm140 untuk 120 biji. Boleh tahan 4bulan.

    Saya dah cuba pelbagai supplements termasuklah minyak kelapa dara, tapi omega fish oil dari amway ni bersifat anti inflammation. Jadi apabila saya mengamalkan sebiji setiap hari, saya bebas dari breakout.

    Pada tahun pertama, break out berlaku pada hampir setiap 2bulan.namun pada tahun kedua selepas saya mula mengamalkan omega fish oil ini, saya sudah tidak pernah di serang kecuali jika saya tidak mengambil suppliment ini dalam jangka masa yang lama.

    Cuba lah amalkan supplements tu dan kekalkan gaya hidup dan mental yang sihat.

    Akhir kata, saya mendoakan semoga kita semua baik-baik sahaja. Amin��

    ReplyDelete
  55. Am Richard, I am here to testify about a great herbalist  man who cured my wife of breast cancer. His name is Dr Imoloa. My wife went through this pain for 3 years, i almost spent all i had, until i saw some testimonies online on how Dr. Imoloa cure them from their diseases, immediately i contacted him through. then he told me the necessary things to do before he will send  the herbal medicine. Wish he did through DHL courier service, And he instructed us on how to apply or drink the medicine for good two weeks. and to greatest surprise before the upper third week my wife was relief from all the pains, Believe me, that was how my wife was cured from breast cancer by this great man. He also have powerful herbal medicine to cure diseases like: Alzheimer's disease, parkinson's disease, vaginal cancer, epilepsy Anxiety Disorders, Autoimmune Disease, Back Pain, Back Sprain, Bipolar Disorder, Brain Tumor, Malignant, Bruxism, Bulimia, Cervical Disc Disease, Cardiovascular Disease, Neoplasms , chronic respiratory disease, mental and behavioral disorder, Cystic Fibrosis, Hypertension, Diabetes, Asthma, Autoimmune inflammatory media arthritis ed. chronic kidney disease, inflammatory joint disease, impotence, alcohol spectrum feta, dysthymic disorder, eczema, tuberculosis, chronic fatigue syndrome, constipation, inflammatory bowel disease, lupus disease, mouth ulcer, mouth cancer, body pain, fever, hepatitis ABC, syphilis, diarrhea, HIV / AIDS, Huntington's disease, back acne, chronic kidney failure, addison's disease, chronic pain, Crohn's pain, cystic fibrosis, fibromyalgia, inflammatory Bowel disease, fungal nail disease, Lyme disease, Celia disease, Lymphoma, Major depression, Malignant melanoma, Mania, Melorheostosis, Meniere's disease, Mucopolysaccharidosis, Multiple sclerosis, Muscular dystrophy, Rheumatoid arthritis. You can reach him Email Via drimolaherbalmademedicine@gmail.com / whatsapp +2347081986098    Website/ www.drimolaherbalmademedicine.wordpress.com

    ReplyDelete
  56. ƚwietna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  57. Maaf blog nitak lagi aktif.. Sya pun dah tak ingt paswordnya..

    ReplyDelete
  58. Am Puteri Sue dari Malaysia, saya di sini untuk memberi anda satu berita baik. Ramai orang percaya tiada ubat untuk virus Herpes tetapi hari ini ramai orang yang berhubung dengan Dr Diba Sagbo telah
    percaya ada ubatnya. Virus Herpes boleh disembuhkan menggunakan beliau
    Perubatan Herba Afrika. Dr Diba Sagbo menemui penawar untuk Virus Herpes dalam apa jua bentuk, ramai yang telah sembuh dengan bantuan jamu beliau. Anda tidak perlu bersedih lagi atau berkongsi air mata lagi mengenai penyakit ini apabila penawarnya telah ditemui. Saya bercakap berdasarkan pengalaman di Malaysia, dia telah menyembuhkan saya dan suami saya daripada penyakit Herpes Genital yang boleh membawa maut ini. Saya akan menasihati anda semua untuk tidak membuang masa untuk menghubunginya hari ini.

    whatsapp - +2347019642881
    E-mel - drsagbo6088@gmail.com

    ReplyDelete
  59. Am Puteri Sue dari Malaysia, saya di sini untuk memberi anda satu berita baik. Ramai orang percaya tiada ubat untuk virus Herpes tetapi hari ini ramai orang yang berhubung dengan Dr Diba Sagbo telah
    percaya ada ubatnya. Virus Herpes boleh disembuhkan menggunakan beliau
    Perubatan Herba Afrika. Dr Diba Sagbo menemui penawar untuk Virus Herpes dalam apa jua bentuk, ramai yang telah sembuh dengan bantuan jamu beliau. Anda tidak perlu bersedih lagi atau berkongsi air mata lagi mengenai penyakit ini apabila penawarnya telah ditemui. Saya bercakap berdasarkan pengalaman di Malaysia, dia telah menyembuhkan saya dan suami saya daripada penyakit Herpes Genital yang boleh membawa maut ini. Saya akan menasihati anda semua untuk tidak membuang masa untuk menghubunginya hari ini.

    whatsapp - +2347019642881
    E-mel - drsagbo6088@gmail.com.

    ReplyDelete
  60. Hello everyone, sharing this testimony is my greatest happiness also to let every patient know there is cure to get rid of HERPES SIMPLEX VIRUS . I was once a HSV patient for a very long time. I have been taking medications because my doc in Canada told me there is no cure except pills to control it which I have been taking. Until I found a faithful and truthful herbalist who finally cured me with herbal remedy. Everything about the virus was gone, my genital warts I have been trying to remove, they all cleared off. Here is the herbalist information to reach him via : DR.IMOUDUHEALERTEMPLE@GMAIL.COM or whatsapp +2348109609753. DR.IMOUDU is great and very kind to every patient. He also Cure 1.HIV/AIDS 2.HERPES 3 CANCER of all kind 4.ALS 1&2 5.Herpatitis B 6.Diabetes 7.HPV

    ReplyDelete
  61. Hello everyone, sharing this testimony is my greatest happiness also to let every patient know there is cure to get rid of HERPES SIMPLEX VIRUS . I was once a HSV patient for a very long time. I have been taking medications because my doc in Canada told me there is no cure except pills to control it which I have been taking. Until I found a faithful and truthful herbalist who finally cured me with herbal remedy. Everything about the virus was gone, my genital warts I have been trying to remove, they all cleared off. Here is the herbalist information to reach him via : DR.IMOUDUHEALERTEMPLE@GMAIL.COM or whatsapp +2348109609753. DR.IMOUDU is great and very kind to every patient. He also Cure 1.HIV/AIDS 2.HERPES 3 CANCER of all kind 4.ALS 1&2 5.Herpatitis B 6.Diabetes 7.HPV

    ReplyDelete