iklan

Friday, January 21, 2011

my BiRtHDayZ...


Tanggal 15 januari 1986 aku dilahirkan di muka bumi ALLAH ini.. dengan bersusah payah aku berusaha untuk ke alam ni. 9 bulan 10 hari aku bertarung untuk terus hidup dan dalam tempoh tersebut juga, aku pasti ibu ku telah banyak bersusah payah untuk melahirkan aku. cepat masa berlalu, 25 tahun sudah usia ku, berjalan tanpa lelah walaupun kadangkala tersandung di pertengahan jalan, ku capai ibu ku sebagai tempat berpaut.. makin bertambah usia ku, itu bermakna bertambah jua usia mu... tanpa sedar diri mu dimamah waktu, kerut wajah mu tidak aku edari sehingga satu hari aku merenung mu dalam2, baru ku sedar kau terlalu tua kini.. Tpi mengapa aku lihat kau begitu gagah, sebak hati ku bila melihat kau masih bekerja diladang, mencium busuk aroma getah yang pada mu aroma diri mu.. Aku bingung di usia aku begini aku masih menangis tika hati ku terguris, tika hati ku tidak sabar, tika hati ku gundah, tika hati ku tidak puas, tika hati tertekan.. tapi kau ku lihat tenang, bagai tiada masalah yang wujud dalam hati mu... ibu hari lahir ku kali ini banyak mengajar aku siapa kamu dan lebih menghargai mu....aku tidak mahu menjadi anak kecil lagi...

No comments:

Post a Comment