iklan

Tuesday, March 29, 2011

BEnGANG


aku bengang ngan somebody yang berlagak diva... rasa mcm da bgus sangt n cantik... tolong la.. bukan nk merendahkan sesiapa tetapi dasar tak berpelajaran otak sempit, bercakap pun dah thu sejauhmana pemikiran mereka... mentaliti dan cara pemikiran pun menjelaskn siapa mereka...
ingatlah bahwa amal kita tidak dikira berdasrkan kecantikan kita... cntik akan datang selepas hadirnya sikap yang baik
aku mula menyampah, suka menjadikan sesuatu yang bukan isu sebagai isu.. setiap kali berkata-kata, kata yang dikeluarkan menceritakan cacat orang lain, setiap kata yng dilafazkan mengikut nafsu...
memang tak layak dijadikan kawan, mereka hanya mahu menindas dan mengambil kesempatan..
memang benar, ciri-ciri orang munafik apabila dia berkata dia berdusta, apabila dia berjanji dia memungkiri...
kini aku belajar dari pengalamn. mengenali seseorang seperti mereka mengajr aku bhwa tidak semua manusia di muka bumi ini bersifat jujur malah ramai yang hadirnya memberi senyuman tetpi di belakang tangannya membawa racun....
aku perlu berhati-hati dan anda juga perlu begitu

No comments:

Post a Comment